En marxa la secció “conceptes de màrqueting”!

Com vam comentar fa unes setmanes, estem a punt d’obrir una nova secció al blog, on definirem de la forma més senzilla, amena i aclaridora possible, els conceptes clau del màrqueting. La meva intenció, és aportar el màxim valor possible als lectors d’aquest blog; i és per això que vull explicar, amb les meves pròpies paraules i de la manera més pedagògica possible, cadascun dels conceptes clau del món del màrqueting.

Com a alumne, he pogut viure de primera mà i comprovar la gran diferència que comporta aprendre amb algú apassionat per alguna cosa, que mira de fer entendre a tothom el que vol transmetre de la manera més amena possible, aportant exemples i mirant de motivar als alumnes a interactuar amb l’explicació; comparat amb algú que es limita a deixar anar el discurset protocol·lari i a passar el més ràpid possible l’estona per a marxar a casa a descansar i deixar d’aguantar als alumnes pesats.

No cal que us expliqui amb quin tipus de professor he aprés més, m’han fet estimar la matèria que se’m transmetia i quins m’han fet odiar-la. Com vaig comentar en un post anterior, el fet d’haver tingut un professor del primer tipus a la primera assignatura de màrqueting que vaig cursar, segurament va ser una de les raons per les que m’interessés per aquest món. Tot i que hi ha altres coses més, principalment afinitat personal amb les metodologies a través de les quals es desenvolupa el màrqueting.

Tota aquesta “parrafada”, era només per dir que la meva manera d’aportar-vos valor amb aquesta secció, serà intentant transmetre-us els meus modestos coneixements i fent que a la vegada, passeu una bona estona llegint, sense necessitat d’estar donant ullades constants al Facebook o al Twitter, mentre mireu d’empassar-vos tot el que s’exposa.

Actualment, tinc el meu primer concepte a mig acabar, però m’estic adonant que explicar un concepte de la millor manera possible, (fàcil d’entendre, esclaridor, amb exemples, sense excedir-se en el contingut, sense deixar-se res del més important i si pot ser, amb un toc d’humor) és més difícil del que sembla i sent com soc jo, (que m’agrada revisar les coses una i altra vegada per comprovar que no hi ha cap error) encara em fa trigar més.

No és una excusa, sincerament, penso que val la pena dedicar més temps a fer una cosa que estigui ben feta i sense errades, que fer les coses de pressa i corrents i que després no t’acabin de quedar bé del tot. És per això que també m’agradaria demanar la vostra col·laboració i que comenteu si us plau, que us ha semblat l’explicació de cada concepte. Si m’heu de criticar, feu-ho si us plau, cada crítica constructiva és un tresor, tant per mi, com per Marketing en Català, com ho podria ser per a una empresa. Escoltar als teus consumidors i actuar en conseqüència, és de les millors coses que pots fer al món del màrqueting, sinó la millor.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració i ajuda!

Deixa un comentari

