Una nova secció: Conceptes de màrqueting

Aquesta vol ser una web on es toqui qualsevol tema relacionat amb el màrqueting. Dit això, penso que és interessant incloure una pàgina, on es defineixin els conceptes bàsics i no tant bàsics del màrqueting i això és al que em dedicaré properament.

No seran definicions de diccionari, de copiar i enganxar. Vull una secció entretinguda, on s’aprengui sense la necessitat de fer un esforç, on a part d’establir els punts bàsics de cada concepte, aquesta definició s’il·lustri amb exemples i  explicacions personals que facin més amè l’aprenentatge i coneixement del terme.

Com a estudiant de no fa pas gaire, sé el valor que aporta una bona explicació, ben il·lustrada; davant de la lectura i memorització simple d’un concepte determinat.  La diferència entre una cosa i l’altra, pot suposar odiar una matèria o entendre-la; i fins i tot, aficionar-t’hi.

I en això, els docents que ensenyen màrqueting, en general solen ser molt bons (forma part de la seva idiosincràsia com a professionals del màrqueting, el saber explicar-se bé i transmetre la passió pel màrqueting als alumnes), tot i que durant la meva vida estudiantil, m’hi he trobat de tot. Personalment, el fet d’haver tingut diversos grans professors en assignatures de màrqueting, ha estat clau per a plantar la llavor de la meva gran afició a aquest món i de la meva decisió de voler-hi enfocar el futur professional, costi el que costi.

Al món del màrqueting és clau crear valor, i el que vull en aquesta secció és aportar valor als alumnes que estiguin estudiant matèries de màrqueting i necessitin un cop de mà per entendre millor alguns conceptes, que potser en primera instància puguin semblar complicats. Tampoc mai està de més, per a qualsevol persona relacionada amb el món del màrqueting, fer una repassada als conceptes bàsics que en teoria, estan sabuts i re sabuts. Molts cops, de tant treballar amb alguns conceptes, arribes al punt que et costa explicar què és allò en poques paraules, tot i saber sobradament de què estem parlant.

Amb això, també vull convidar als professionals del màrqueting, que fa anys i panys que s’hi dediquen, que provin de tornar una mica als orígens de la seva carrera com a estudiants i professionals del màrqueting, que “facin un reset” i intentin explicar en dues línies que vol dir cadascun dels conceptes bàsics. La meva teoria és que, tenint el cap tant ple de conceptes i idees, el viatge cap a les arrels de l’arbre del coneixement del màrqueting, és més llarg del que sembla; i a molts els costaria arribar-hi molt més del que es pensen.

És un experiment interessant que m’agradaria fer algun dia. Que en penseu?

Advertisements

Un pensament sobre “Una nova secció: Conceptes de màrqueting

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s