Presentació

Fa uns dies estava navegant per Internet i em va donar per fer una simple cerca a Google: “marketing en català”. El primer del que em vaig adonar és que, segons la viquipèdia, en català, la forma correcte d’escriure marketing és màrqueting, però bé, com la majoria de gent fa servir l’expressió marketing, em permeto la llicència de fer una falta d’ortografia (i així de pas, més gent em trobarà mitjançant Google i altres motors de cerca). O també ho podem solucionar dient que com que soc un noi molt cosmopolita i trilingüe, m’he permès la llicència de posar el títol en dos idiomes! (mode irònic off).

Anem al gra! La qüestió és que la meva recerca no va ser massa satisfactòria. Vaig trobar-hi a faltar, com a mínim, un site dedicat al marketing en llengua catalana i em vaig dir, per què no el fas tu?

Sí, des de la meva modèstia, estic responent a una necessitat de mercat. Estic convençut que hi ha molta gent aficionada al marketing, catalanoparlant o que està interessada en conèixer aquest idioma i llegir articles en ell.

I per què marketing en català? Doncs a part d’omplir un buit, per una qüestió d’afinitats personals, en primer lloc, perquè m’agrada el marketing i molt, he estat estudiant-lo durant diversos anys i us puc assegurar que he gaudit cada assignatura i cada treball o projecte que hi he realitzat. També he gaudit les meves experiències professionals on hi he pogut treballar.

Els últims mesos, la meva carrera professional s’ha enfocat cap al món del SEO i el marketing online per diferents circumstàncies i sento que m’he desconnectat una mica del marketing tradicional. Per omplir aquest buit personal i reconnectar amb el món del marketing, m’he decidit a tirar endavant aquest site, on, des de la meva modesta figura, analitzaré diferents aspectes, parlaré de notícies i qualsevol cosa que cregui interessant comentar sobre el món del marketing.

I per què en llengua catalana? Perquè la meva, la llengua de la terra on visc, és una llengua minoritària, en perill d’extinció i que necessita que la gent la mantingui viva. Sóc un ferm defensor de la pluralitat i de la riquesa cultural i lingüística arreu del món; i la meva manera de contribuir a aquesta pluralitat i riquesa  cultural a nivell mundial, és posant el meu granet de sorra per a què la meva llengua i cultura segueixin vives. Sóc una persona fidel i la meva fidelitat cap aquesta llengua i cultura és insubornable (Això no vol dir que no pugui escriure o parlar en altres llengües, cosa que faig i de manera constant). És el que té ser nét de dues persones que es van deixar la pell per mantenir aquesta cultura viva i que podia viure dia a dia com l’estima cap a aquesta els movia a fer  i a aconseguir coses increïbles. L’estimació i passió són motors que mouen muntanyes. Per cert, els meus avis, amb pares nascuts fora de Catalunya, són la mostra més evident que aquesta és la terra de la gent que ve d’arreu i que vol formar-hi part. I fins aquí, el que podríem considerar com a política. Aquest és l’únic paràgraf que trobareu quelcom semblant en aquest blog. Aquí hem vingut a parlar de marketing!

Per últim, m’agradaria destacar que fent un site on es parli de marketing, a part de combinar dues de les meves passions, el marketing i la lluita per preservar la llengua catalana, podré seguir interactuant amb el SEO i el marketing online, tant diferents i tant semblants a la vegada al marketing tradicional. M’agradaria donar les gràcies a en Jonay Pelluz, la persona que m’ha ensenyat tot el que sé sobre SEO i que sempre ha tingut unes ganes immenses d’ensenyar-me coses, fins i tot d’aquelles que no en tenia ni la més remota idea (HTML). És més difícil del que sembla trobar-se a persones com ell en aquest camí i jo he tingut la gran sort de fer-ho. Si sou vegetarians o vegans, doneu-li un cop d’ull a la seva web, val molt la pena!

I fins aquí la meva presentació. En breus publicaré el meu primer article!

Benvinguts a Marketing en Català i espero els vostres consells i suggerències. M’agradaria que aquest no fos només un blog on jo escrigui i vosaltres llegiu, desitjaria que interactuéssiu i em donéssiu la vostra opinió, consells, gustos… siguin bons o dolents. Accepto i aprecio les crítiques constructives, ja que gràcies a elles i a saber millorar els aspectes en els que s’erra, és com un avança.

Moltes gràcies a tots els que em llegiu, i als que no també!

Un pensament sobre “Presentació

Deixa un comentari

